تازه ها

جدید ترین اخبار دنیا

تازه ها

جدید ترین اخبار دنیا

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۰آبان

هنرمند و طراح هلندی دن روسیگارد (Daan Roosegaarde)، مسیری زیبا، درخشان و مبتکرانه برای دوچرخه سواری ساخته که با الهام از نقاشی "Starry Night" یا شب پرستاره، اثر  هنرمند نامی هلندی، ونسان ون گوگ، طراحی شده است. او برای ساخت این مسیر که طولی حدود یک کیلومتر دارد، از سنگریزه‌های درخشان و نور LED استفاده کرده است.

جاده شب تاب مخصوص دوچرخه سواری

علاوه بر استفاده از مواد شب تاب، لامپ‌های LED با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و جلوه خاصی به این فضا بخشیده‌اند. این جاده در باربِنت (Barbant)، مکان تولد و زندگی ون‌گوگ طراحی و اجرا شده است.

جاده‌ا‌ی شب تاب مخصوص دوچرخه سواری

جاده‌ا‌ی شب تاب مخصوص دوچرخه سواری

پیچ وتاب‌های انحنادار و رنگ درخشان این مسیر، به دوچرخه سواران کمک می‌کند که شب هنگام از مسیر منحرف نشوند.

جاده‌ا‌ی شب تاب مخصوص دوچرخه سواری

جاده‌ا‌ی شب تاب مخصوص دوچرخه سواری

جاده‌ا‌ی شب تاب مخصوص دوچرخه سواری

جاده‌ا‌ی شب تاب مخصوص دوچرخه سواری

van-gogh-starry-night-glowing-bike-path-daan-roosengaarde-2

پیش از این نیز هنرمندان انگلیسی دست به ساخت جاده‌ مشابهی زده بودند.

جاده ستاره در انگلستان

shahin zare
۲۷آبان

 

همیشه وقتی به مقوله موسیقی فکر می‌کنیم حدس‌ها و گمان‌های بسیاری در پیش روی ما برای انتخاب محصولی مطمئن برای گوش دادن به موسیقی در پیش روی ما قرار خواهد گرفت، هرچند که این روزها با پیشرفت گوشی‌های موبایل و اضافه شدن قابلیت‌های فراوان نیاز به پخش کننده موسیقی قابل حمل کمتر شده است اما نمی‌توان این نیاز را برای همیشه نادیده گرفت، گوشی‌های موبایل با این که می‌توانند پخش کننده های قدرتمندی باشند اما به دلیل ضعف شایع شارژ دهی گزینه مطمئنی محسوب نخواهند شد. مقایسه ساده میان یک پخش کننده قابل حمل معمولی با پرچم‌داران امروزی گوشی‌های موبایل به سادگی گویای این امر است، پس شاید بهتر باشد برای گوش دادن به موسیقی تا زمانی که گوشی‌های موبایل به بلوغی نسبی برسند گزینه ای مطمئن‌تر داشته باشیم. امروز با ما همراه باشید در نگاهی جدی‌تر به یکی از این پخش کننده های قابل حمل دوست داشتنی که با نشان اپل همراه است.
از آغاز تولید اولین نسل از آی‌پاد شافل تا به امروز کمتر از ده سال می‌گذرد و در این میان چهار مرتبه اپل دست به تغییر زده است تا سرانجام در سپتامبر 2010 چهارمین نسل کوچک‌ترین آی‌پاد خود را معرفی کرد. چهار تغییر در کمتر از پنج سال و سرانجام تولید چند ساله یک محصول بدون تغییری ویژه نشان از وضعیت آرمانی این پخش کننده کوچک دارد.



طراحی و ساخت


مانند همیشه محصولات اپل نشانه‌ای مناسب از کیفیت ساخت بوده اند، بدنه آلومینیومی تقریبا یکپارچه که شمایل تقریبی یک مربع را آشکار می‌کند. می‌گوییم تقریبا چرا که اپل با سماجتی همیشگی سعی داشته است با 2.6 میلی‌متر اختلاف در اضلاع از مربع بودن فاصله بگیرد تا همانند سه نسل گذشته خود این محصول را یک مستطیل تولید کرده باشد. این مربع دوست داشتنی که با رنگ‌هایی جذاب رنگ گرفته است در گوشه ها سطحی کاملا خمیده دارد که بی شباهت به ابتکار به ظاهر ساده خمیدگی در تازه‌ترین آیفون نیست. اما در بالا و پایین با برش‌های تند و تیز حس قاطعیت زیادی را القا می‌کند.
وقتی در آغاز سال 2005 اولین نسل از آی‌پاد رونمایی شد استفاده از دکمه ای سه حالته کمی عجیب به نظر می‌رسید با این که در عین حال کارآمد بود هرچند در حال حاضر همچنان کارآمد است اما تکراری بودن آن موجب تعجب است، در سطح بالایی این پخش کننده همچنان همین دکمه سه حالته در کنار دکمه  استفاده از راهنمای صوتی و ورودی جک 3.5 میلی متری قرار گرفته است.
کلیدی‌ترین بخش این پخش کننده که کنترل‌گر های پنج‌گانه موسیقی را تشکیل می‌دهند شبیه یک دایره شکل گرفته اند. دایره ای طلایی برای اپل که از 2001 تا به حال تکرار شده است و آنقدر ساده و منطقی به کار گرفته شده است که نیازی به تلاش برای به خاطر سپردن آن نخواهید کرد. در پشت این محصول نیز از دومین نسل تا به اینجا گیره ای همجنس بدنه قرار دارد که نکته ای بسیار مثبت برای این پخش کننده محسوب می‌شود. زمان‌های زیادی است که به همراه داشتن یک پخش کننده موسیقی اتفاق خوشایندی است اما معمولا به دلیل اندازه بزرگ و مشکلاتی ساده نمی‌توان از موسیقی لذت برد. تنها نکته غیر معمولی در مورد این محصول گنجایش نسبی آن است.



بیرون از جعبه

سادگی یکی از ویژگی‌های همیشگی محصولات اپل در بسته بندی است، سادگی که همواره با دقت و احترام همراه می‌شود. بسته بندی شیشه مانند این محصول که مدت‌هاست در حال تکرار است حاوی یک کابل USB است که به جک 3.5 میلی‌متری صدا ختم می‌شود که در نوع خود بسیار قابل توجه است، چرا که تولید کنندگان کمی وجود دارند که از جک 3.5 میلی‌متری به عنوان درگاه USB استفاده کرده اند. به انضمام یک هدفون. این تمام محتویات این بسته بندی است.
هدفون عرضه شده در بسته بندی این محصول همانند سری‌های آیفون 4  و 4S بسیار ساده به نظر می‌رسد و در عین حال راحتی ویژه ای در استفاده دارد، این هدفون که سفید رنگ است و با روکش‌های ابری قابل شست و شو احاطه شده است صدای خوبی را ایجاد می‌کند که متاسفانه چندان بلند نیست و اگر از آن دسته افراد هستید که عادت به شنیدن صدای بسیار بلند دارید به فکر هدفونی جایگزین باشید. این هدفون با امپدانس 32 اهمی خود در بازه 20 تا 20000 هرتز پاسخ گو است.
برای استفاده از این پخش کننده موسیقی شما نیاز مبرم به استفاده از iTunes اپل دارید. رابط نرم‌افزاری که تمامی مخاطبان اپل به نوعی برای جا به جایی فایل‌های خود از آن استفاده می‌کنند. مانند همیشه مهم‌ترین فرمت قابل استفاده AAC است که تا کیفیت320 Kbps قابل پشتیبانی است و مهم‌ترین فرمت دیگری که به آن می‌توان اشاره کرد MP3 با همین کیفیت است. زبان‌هایی که قادرید از آن برای دانستن جزئیات موسیقی استفاده کنید در عین تنوع 29 گانه بدون پشتیبانی از زبان فارسی همچنان برای مخاطبینی که تسلطی به سایر زبان‌ها ندارند چندان کارآمد به نظر نمی‌رسد. در نتیجه امکان راهنمای صوتی چندان ویژه به نظر نمی‌رسد، ای کاش اپل نگرش ژرف‌تری داشت و دامنه زبان‌های موجود را افزایش می‌داد.



باتری

یکی از جدی‌ترین مقولات مورد توجه در مورد وسایل پیشرفته امروزی امکان استفاده مداوم از آن‌ها است، نکته ای که در استفاده از گوشی‌های موبایل هوشمند بسیار حائز اهمیت و است و تعداد زیادی از تولیدات امروزی با وجود امکانات گسترده در آن خوب عمل نکرده اند. این روزها اگر یک گوشی موبایل قادر باشد تا یک روز کامل شارژ داشته باشد مناسب به نظر می‌رسد. در حالی که اگر روزانه دو ساعت به موسیقی گوش فرا دهید به سادگی تا یک هفته شارژ خواهید داشت. از این منظر این محصول بسیار خوب عمل کرده است.
در زمینه شارژ مجدد اما اپل چندان خوب ظاهر نشده است، برخلاف ادعای کمپانی سازنده در مورد شارژ شدن سریع 80 درصدی ظرف دو ساعت باید اذعان داشت که واکمن های سونی این روزها قادرند تا با صرف 3 دقیقه زمان شارژ لازم برای پخش یک ساعت موسیقی را داشته باشند! در نتیجه اعداد و ارقام اپل این بار چندان جذاب نیستند.



جمع بندی

استفاده از یک پخش کننده موسیقی بسیار خوش ساخت با حافظه محدود که بسیار ساده و کارآمد است و شارژ دهی مناسبی دارد می‌تواند در کنار گوشی‌های موبایل هوشمند گزینه ای باشد که کمبود های فراوانی را به سادگی جبران کند. هرچند اصرار اپل در استفاده از iTunes برای جا به جایی اطلاعات برای همه خوشایند نیست.
shahin zare
۲۷آبان

gold-fish-tea-bag-charm-villa-6
shahin zare
۲۶آبان

وقتی صحبت از گیاه‌خواری می‌شود خیلی‌ها مشتاقانه این موضوع را مطرح می‌کنند که ما هم دوست داریم که گیاه‌خوار شویم اما برایمان سخت است و نمی‌دانیم از کجا باید شروع کنیم.

اگر واقعاً به گیاه‌خوار شدن و vegan بودن علاقه ندارید لطفاً این مطلب را نخوانید چون این مطلب برای کسانی است که دوست دارند گیاه‌خوار شوند و به دنبال راهکارهایی برای راحت‌تر کردن این مسیر هستند.

چرا باید گیاه‌خوار شد؟
گیاه‌خواری و گیاه‌خوار شدن برای همه نیست. اگر واقعاً در همه وعده‌های غذایی شما گوشت وجود دارد پس واقعاً شما به همین سادگی‌ها نمی‌توانید گیاه‌خوار شوید.   اما اگر شما یک رژیم غذایی سالم دارید شما مطمئناً راحت‌تر می‌توانید برای گیاه‌خوار شدن اقدام کنید.



 

راه‌هایی ساده برای گیاه‌خوار شدن.

چربی‌ها را کم یا حذف کنید.

گوشت شامل مقادیر زیادی از پروتئین و همین‌طور چربی هست؛ مخصوصاً چربی‌های اشباع‌شده. این به این معنی است که وقتی شما خوردن گوشت را قطع می‌کنید در واقع چربی‌های بد را از چرخه رژیم غذایی‌تان حذف کردید و با این کار می‌توانید جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنید. این موضوع همچنین باعث می‌شود که شما از بیماری‌های قلبی در امان باشید. همچنین  تحقیقات بسیاری صورت گرفته است که نشان می‌دهد گیاه‌خواران کمتر به بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، فشارخون، سرطان و دیگر بیماریها مبتلا می‌شوند.

 

مسمومیت‌های غذایی را کم کنید.

مسمومیت غذایی هرساله میلیون‌ها انسان را درگیر خود می‌کند که اغلب این مسمومیت‌ها از گوشت به انسان منتقل می‌شود؛ از دلایل آن شیوه نگه‌داری غلط و طبخ نادرست هست. اگر بتوانید مصرف گوشت را در رژیم خود کم یا قطع کنید مطمئناً سالم تر خواهید بود؛ و کمتر به این مسمومیت ها دچار خواهید شد.

 


میزان زجر کشیدن را کم کنید
حتماً شما هم دوست ندارید در رابطه با انواع درمان‌های ترسناک حیوانات برای رشد بیشترشان چیزی بشنوید حیوانات برای خاصیتشان سلاخی می‌شوند اما لازم به ذکر است که شما هم با خوردن گوشت حیوانات  در کشتن و زجر دادن آن‌ها سهیم هستید. 


به اکوسیستم و محیط ‌زیست کمک کنید
کارخانه جات گوشت به محیط  زیست آسیب زیادی می‌رسانند. درواقع با از بین بردن منابع (حیوانات به‌عنوان غذا برای انسان‌های دنیا منابع زیادی را مصرف می‌کنند) محیط‌زیست در حال نابودی است.

 


۵. راهی کارآمد برای کاهش وزن
مطالعات بارها نشان می‌دهد که گیاه‌خوارها به نسبت گوشت‌خوارها، لاغرتر هستند و کمتر به سمت چاقی  می‌روند. 
ولی اگر شما قصد لاغر شدن دارید، گیاه‌خوار بودن، می‌تواند قسمت درستی در برنامه شما باشد. 
اما ممکن است گیاه‌خوار هم باشید اما چاق هم بشوید؛ اگر رژیم درست غذایی نداشته باشید. 
 

۶. به بدنتان برسید
در کل، گیاه‌خوارها  بجای گوشت و انواع پروتئن و لبنیات، از غذاهای قوت‌دار مثل دانه‌ها، سبزیجات. لوبیاها، میوه‌ها استفاده می‌کنند. اگر شما هم این کار را انجام دهید، مقدار خیلی بیشتری مواد مغذی را به بدنتان می‌رسانید. 
 کمتر بیمار می‌شوید و بیشتر انرژی دارید.


۷ تصمیم بگیرید سالم زندگی کنید.

البته نه اینکه کسانی که رژیمی غیر از رژیم گیاه خواری دارند ناسالم زندگی می‌کنند؛ اما خوردن میوه ها و سبزیجات تازه، حبوبات، مغزها، خشکبار و …. یک زندگی سالم را برای شما رقم می‌زند.
البته فراموش نکنید در هر رژیم غذایی افراط میتواند مشکل ساز باشد.به طور مثال مصرف زیاد سویا مشکلات بسیاری را برای سلامتی انسان ایجاد می‌کند.

 

در هر صورت چه گیاه خوار هستید چه نه بهتر است سبک زندگی‌تان را به سمت سلامتی سوق دهید.

 

shahin zare
۲۶آبان

 

بسکین رابینز در سال ١٩٤٥ توسط برادران بورت بسکین و ایرو رابینز در راستای ادغام نقطه نظرهای مشترکشان برای راه‌اندازی یه مغازه ی منحصراً بستنی‌فروشی در Glrndale کالیفرنیا تأسیس شد.

ادعا می‌شود بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای بستنی فروشی تخصصی در جهان است که بیش از ٧٠٠٠ شعبه دارد. که ٢٥٠٠ فروشگاه آن فقط در خود آمریکا می‌باشد.

همین طور بیش از ٤٦٠٠ شعبه‌ی بین المللی دارد و بسکین و رابینز در حال حاضر در حدود ٥٠ کشور فروش بستنی دارند. مدیریت کارخانه از سال ٢٠١٤ به بعد در Canton ماساچوست بوده است.

 

 

 

مغازه‌های بستنی فروشی بسکین و رابینز در ابتدای کار به‌صورت دو بخش جدا از هم شروع کردند. که به ترتیب بستنی فروشی بورتون بود که در ١٩٤٥ افتتاح کرد و دیگری بستنی فروشی پرنده برفی در سال ١٩٤٦.

بستنی پرنده برفی در آن زمان، ٢١ نوع طعم را ارائه می‌داد. وقتی دو کارخانه تصمیم به همکاری مشترک گرفتند این تعداد به ٣١ نو طعم رسید.



در ١٩٤٥،Burt و Irv شش مغازه را با همکاری هم بازکرده بودند. در ١٩٤٩ این دو همکار تصمیم گرفتند، به مدیرها شعبه بفروشند. در ١٩٧٠فروشگاه زنجیره ای شد.
در ژاپن، عربستان، کره، استرالیا مغازه‌ها افتتاح شدند. بسکین-رابینز اولین برندی بود که کیک بستنی‌ها را به عموم معرفی کرد.

 

 

در سال ٢٠٠٨ بسکین- رابینز اولین منوی کامل خود را  به نام BRight Choices (انتخاب‌های درست) ارائه کرد و تمام چربی‌های مصنوعی را از بستنی‌ها حذف کرد. این منو برای افرادی که به دنبال بستنی های سالم بودند بسیار جذاب بود.

 

بسکین رابینز بیش از ٧٠٠٠ شعبه در ٥٠ کشور خارج از امریکا دارد که شامل: شعبه ی بین المللی بسکین رابینز طعم‌هایی از بستنی را ارائه می‌کند که  برای هر ذائقه ای در هر کشوری آشنا باشد. مثل لوبیا قرمز، چای سبز، کشمش سیاه، نارگیل، طالبی. کارخانه از سال ١٩٤٥ تا الان بیش از ١٠٠٠ طعم را معرفی کرده است. 

 

 

این کارخانه برای ٣١ طعمی که ارائه می‌دهد و به مشتری این امکان را می‌دهد تا تجربه متفاوتی را در هرروز از ماه داشته باشد، شهرت بسیار دارد.

 



بسکین رابینز معتقد بود، مردم باید از هر طعمی یه نمونه تست کنند تا جایی که بتوانند یکی را انتخاب کنند و بخرند.بسیکن رابینز برای تست انواع طعم های بستنی اش به مردم با یک قاشق صورتی امکان امتحان کردن را می‌دهد.

 

shahin zare
۲۶آبان

تمیز کردن منزل و به ویژه گردگیری مبلمان، کاری است وقت‌گیر و خسته کننده، بویژه آنکه نمی‌توان به تمامی زوایای منزل دسترسی داشته و گرد و غبار و آلودگی‌های موجود را تمام و کمال تمیز کرد.

ربات‌های نظافتچی

ربات‌های نظافتچی

Mab-presentation2

چرا همچنان وقت خود را برای جارو کردن و گردگیری منزل هدر دهید در حالی که می‌توان لشکری از این روبات‌های کوچک پرنده را در خدمت داشت. ربات‌هایی که نظافت منزل را برعهده گرفته و به خوبی هم از پس انجام آن برمی‌آیند. البته شستن ظروف و مرتب کردن منزل همچنان با خود شماست ولی این روبات‌ها به جای شما به جنگ گرد و غبار و آلودگی خواهند رفت. البته این دستگاه هنوز در قالب یک طرح مفهومی است، اما با اجرای آن می‌توان به تحولی مثبت در زمینه‌ی نظافت منازل و محیط کار دست یافت.

رباتهای نظافتچی

رباتهای نظافتچی

این دستگاه که توسط آدرین پرز زاپاتای کلمبیایی (Adrian Prez Zapata) طراحی و ارائه شده‌، به عنوان برنده‌ی برتر رقابت "Electrolux Design Lab" در سال 2013 شناخته شد، رقابتی که شاهد حضور 1700 طرح از 60 کشور جهان بود. عنوان اصلی این طرح "Mab" است.

ربات‌های نظافتچی

رباتهای نظافتچی

شکل کلی این دستگاه شبیه به شاتلی کروی مانند است که  به عنوان پایگاهی برای هزاران مینی ربات کوچک وارد عمل می‌شود، ربات‌های کوچکی که به گوشه گوشه‌ی خانه شما سر زده و به نقاط دور از دسترس و زوایای غیر قابل نفوذ وارد شده و همه جا را برق خواهند انداخت. در حقیقت این ربات‌های کوچک، ابتدا منزل شما را اسکن کرده و سپس به صورت دسته جمعی به اجرایی تماشایی می‌پردازند که هم عجیب و هم نفس‌گیر است.

رباتهای نظافتچی

هر کدام از این مینی ربات‌ها دارای سه بال هستند، هنگام قرار گیری در پایگاه اصلی، این بال‌ها در حالت جمع شده قرار می‌گیرند، اما به محض شروع عملیات گردگیری و ترک پایگاه، این باله‌ها در ابتدا همانند پروانه‌ی هواپیما عمل کرده و سپس به صورت‌های مختلف و پیچیده به فعالیت می‌پردازند، روش‌هایی که به افزایش کارایی هر چه بیشتر این ربات‌ها منجر خواهند شد، درست شبیه به چیزی که در روبوبیز(Robobees) شاهد آن بودیم.

ربات‌های نظافتچی

روبوبیز

ربات‌های نظافتچی

هر مینی روبوت دارای محفظه‌ای است که با آب مخلوط با مواد شوینده پر شده که در بخش مرکزی آن قرار داده شده است. با شروع عملیات نظافت، دیگر هیچ کدام از این تمیز کننده‌های ریزه میزه متوقف نمی‌شوند. روبوت‌های آسیب دیده یا شکسته را می‌توان به راحتی تعویض کرد. احتمالاً این روبوت‌ها یکی از گزینه‌هایی مناسب برای نظافت فروشگاه‌های بزرگ هستند.

ربات‌های نظافتچی

برخورداری از برنامه‌های متفاوت برای نظافت منزل

ربات‌های نظافتچی

به علاوه باله‌ها دارای سلول‌های خورشیدی هستند که امکان شارژ ربات‌ها با کمک نور خورشید را فراهم می‌کند. همچنین امکان برقراری ارتباط بین ربات و پایگاه اصلی نیز وجود دارد.

ربات‌های نظافتچی

 

ربات‌های نظافتچی

زاپاتا علاوه بر آنکه برنده‌ی جایزه پنج هزار یورویی این رقابت شد، شانس شرکت در یک دوره‌ی 6 ماهه‌ی کار آموزی در مرکز الکترولوکس را نیز به دست آورد.

shahin zare