تازه ها

جدید ترین اخبار دنیا

تازه ها

جدید ترین اخبار دنیا

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱۵مهر




آیا می دانید رژیم غذایی سالم و مناسب می تواند تا حد زیادی باعث افزایش تاثیر داروها و مدت اثربخشی آنها در افراد مبتلا به بیش فعالی شود؟ آیا می دانید کدام یک از خوراکی ها برای افراد بیش فعال، خوب و کدام یک بد هستند؟ اگر نمی دانید و یکی از اعضای خانواده تان هم از این مشکل رنج می برد یا اگر احیانا فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را در رژیم غذایی او بگنجانید:

گوشت مرغ: گوشت مرغ یکی از مهم ترین منابع دریافت پروتئین است. بیشتر بچه ها هم گوشت مرغ را برخلاف گوشت قرمز یا حتی ماهی، بسیار دوست دارند و هفته ای یکی دو مرتبه خوردن غذاهایی با گوشت مرغ، دلشان را نمی زند. پروتئین موجود در گوشت مرغ علاوه بر اینکه می تواند تاحدی باعث بهبود قدرت تمرکز در بچه های بیش فعال شود، می تواند زمان اثربخشی داروهای بیش فعالی را هم افزایش دهد. به همین دلیل، افزودن تکه های مرغ بخارپز یا گریل شده به غذا، سالاد و سوپ بچه های مبتلا به بیش فعالی توصیه می شود.

گریپ فروت: گریپ فروت، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است و مصرف آن می تواند علایم بیش فعالی را تاحد قابل قبولی تخفیف دهد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند در صورت امکان، هفته ای ۲ روز، یک لیوان آب گریپ فروت در برنامه صبحانه بچه های مبتلا به بیش فعالی بگنجانید.

سیب: سیب، یکی از بهترین منابع دریافت کربوهیدرات های پیچیده است. کربوهیدرات های پیچیده، جزو ترکیب هایی هستند که باید روزانه برای حفظ آرامش بیشتر و تخفیف علایم بیش فعالی در برنامه غذایی بچه های مبتلا به این مشکل قرار بگیرند. خوردن یک سیب، درست کمی پیش از خوابیدن، می تواند به خوابی آرام در بچه های بیش فعال کمک کند.

پنیر: پنیر، منبع خوبی از پروتئین است و پروتئین مرغوب موجود در آن، می تواند در کنترل علایم بیش فعالی موثر باشد. اگر فرزندتان به پنیر و سایر لبنیات حساسیت ندارد، حتما حدود ۳۰ گرم از آن را در برنامه غذایی روزانه اش بگنجانید. هرچند که پنیر نمی تواند کمکی به افزایش تمرکز این بچه ها بکند اما می تواند زمان اثربخشی داروهایشان را افزایش دهد.

گلابی: گلابی هم مانند سیب، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است. اگر فرزند شما تمایلی به خوردن روزانه سیب ندارد یا نمی خواهد درست پیش از خوابیدن، یک سیب بخورد، می توانید یک گلابی بزرگ یا پوره آن را جایگزین سیب کنید. ویتامین ها و سایر ترکیب های مغذی موجود در گلابی هم می توانند آرامش زیادی به خواب بچه های بیش فعال بدهند.

ماهی: دریافت اسیدهای چرب امگا۳، کمک چشمگیری به کاهش علایم بیش فعالی می کند. به همین دلیل هم متخصصان تغذیه توصیه می کنند حداقل هفته ای ۳ مرتبه به بچه های بیش فعال، غذاها و سالادهای حاوی ماهی های چرب بدهید. ماهی هایی مانند ماهی تن، ساردین، کیلکا، قزل آلا و سالمون.

تخم مرغ: پروتئین فراوان و مرغوب موجود در تخم مرغ می تواند با حفظ تعادل ریزمغذی ها در بدن، باعث کنترل علایم بیش فعالی در بچه های مبتلا به این ناراحتی شود. پروتئین تخم مرغ هم برخلاف پنیر، می تواند قدرت تمرکز را در بچه های بیش فعال افزایش دهد و طول دوره اثربخشی داروهای آنها را بیشتر کند.

مغزها: انواع مغزهای خام مانند مغز گردو هم سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند و می توانند برای کنترل علایم بیش فعالی، در برنامه صبحانه یا میان وعده های بچه ها قرار بگیرند.

پرتقال: خوردن یک پرتقال یا یک لیوان آب پرتقال صددرصد طبیعی هم می تواند کربوهیدرات های پیچیده بیشتری به بدن بچه های بیش فعال برساند و کمک زیادی به داشتن خوابی آرام در آنها بکند. متخصصان توصیه می کنند بهتر است یک لیوان آب پرتقال طبیعی برای بچه بیش فعالتان بگیرید، آن را داخل بطری دربسته ای بریزید و برای زنگ تفریحش کنار بگذارید. ویتامین C و کربوهیدرات های پیچیده موجود در این آبمیوه طبیعی می تواند به حفظ آرامش و تمرکز بیشتر این بچه ها در مدرسه کمک کند.

کیوی: کیوی هم یکی دیگر از منابع سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و ویتامین C محسوب می شود که می تواند در رژیم غذایی بچه های بیش فعال جای بگیرد. خوردن یک کیوی در میان وعده صبح یا عصرانه، به حفظ آرامش بیشتر بچه ها در طول روز کمک می کند و باعث اثربخشی داروها می شود.


بیش فعال ها این خوراکی ها را نخورند


اگر فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را از رژیم غذایی او حذف یا مصرفشان را بسیار محدود کنید:

بستنی: مصرف بستنی های بسیار شیرین خامه ای و سرشار از شکلات، به خصوص برای مبتلایان به بیش فعالی که به محصولات لبنی حساسیت دارند، می تواند باعث تحریک ناراحتی آنها و تشدید علایم بیش فعالی شان بشود.

چای و قهوه: نتایج بسیاری از تحقیقات نشان داده است کافئین موجود در چای، قهوه و نسکافه می تواند تاثیر مستقیمی در تحریک بچه های بیش فعال و تشدید علایم آنها داشته باشد. به همین دلیل بهتر است انواع نوشیدنی ها و خوراکی های حاوی کافئین تاحد امکان از رژیم غذایی شان، حذف شود.

ماست: برخی محصولات لبنی می توانند باعث تحریک بچه های بیش فعال بشوند. البته مصرف این محصولات در تمام بچه های بیش فعال اثر یکسانی ندارد. به همین دلیل هم خود والدین باید با حذف و اضافه کردن خوراکی های مختلف و آزمون و خطای غذایی، متوجه شوند کدام گروه از لبنیات می توانند باعث تشدید مشکل فرزند آنها شوند و ماده دیگری را جایگزین آن کنند.

شکر: متخصصان تغذیه معتقدند مصرف بیش از اندازه قند و شکر ساده و محصولات حاوی آنها، می تواند آتش بیش فعالی را در افراد مستعد، شعله ور کند. گروه دیگری از متخصصان هم عقیده دارند که مصرف شکر، بدن را از جذب ویتامین ها، آنزیم ها و موادمعدنی مورد نیاز برای ایجاد تعادل در خلق وخو محروم می کند و به همین دلیل مصرف شکر و خوراکی های حاوی آن باعث تحریک شدید بچه های بیش فعال می شود.

فست فودها: فست فودها، غذاهای سرخ کردنی و مواد غذایی سرشار از ادویه، به شدت باعث تشدید علایم بیش فعالی در بچه ها می شوند بنابراین اگر نمی توانید این غذاها را از رژیم آنها حذف کنید، باید محدودیت های شدیدی را برای مصرفشان در نظر بگیرید.

shahin zare
۱۰مهر

در تاریخ نهم سپتامبر 2014، لاکشِری کالکشن (Luxury Collectio)، به عنوان بخشی از گروه هتل‌ها و اقامتگاه‌های جهانی اِستاروود (Starwood)، گشایش "کَسِل هتل" (Castle Hotel)، در شهر دالیان چین را اعلام نمود. این هتل که به گروه ییفَنگ (Yifang)، تعلق دارد، توسط اِستار وود اداره خواهد شد. کَسِل هتل، اولین هتل چین با این برند است که اقامتی مجلل همراه با آشنایی با تمدن و فرهنگ این کشور را در اقامتگاهی سلطنتی به ساکنان خود هدیه می‌دهد.

هتل کسل در چین استان دالیان

این هتل دیدنی که با سبک باواریایی خود و با شکوه هر چه تمامتر در شهر و بندر دریایی مهم دالیان (Dalian)، در شمال شرقی کشور چین قرار گرفته، گویی از میان قصه‌های پریان سر برآورده است.  این هتل تماشایی که بر فراز کوهستان وانگسیا (Wanxia)، ساخته شده است، بر خلیج زینگهای (Xinghai Bay) و دریای زرد تسلطی کامل دارد.

کسل هتل در دالیان چین

این سازه با برج و باروهایی شبیه به قصرهای انیمیشن‌های دیزنی، چشم اندازی گسترده از مناظر اطراف را در دسترس مهمانان قرار می‌دهد. این هتل هم همانند قصرهای زیبای خفته و دیو و دلبر، مجهز به برجک‌های کوچک سنگی، باغ‌های سرسبز آراسته و یک سرسرای مرمرین تأثیرگذار است.

کسل هتل در دالیان چین

همچنین مهمانانان این هتل می‌توانند از یک استخر 450 متر مربعی در داخل هتل و یک چشمه‌ی آب گرم و اِسپای دو هزار متری در خارج که چشم‌اندازی رو به اقیانوس دارد، استفاده کنند. خدمات ماساژ درمانی نیز در این هتل ارائه شده و  اتاق‌های ماساژ هم همگی از همین چشم انداز بدیع برخوردارند. در مجموع با این ویژگی‌های بی‌نظیر، بعید نیست که شاهد تبدیل شدن آن به یکی  از مقاصد گردشگری و نقاط تجاری معروف کشور چین باشیم.

کسل هتل در دالیان

در سالن Lobby Lounge، هر روز بعد از ظهر چای به سبک انگلیسی سرو می‌شود. شاید جالب باشد بدانید این هتل دارای ۳ رستوران مجزا است. برحسب منوی آنها اگر مهمانان مایل به امتحان غذاهای دریایی باشند، باید سری به رستوران "Zhen Bao" بزنند، Collections دیگر رستوران این هتل است که در تمام طول روز فعال بوده و منویی از غذاهای بین‌المللی ارائه می‌دهد. Royal Cellar رستوران بعدی است که با منویی از غذاهای شمال اروپا به همراه نوشیدنی‌های داغ آلمانی از مهمانان هتل پذیرایی می‌کند.

کسل هتل دالین چین

Lobby Lounge

کسل هتل دالیان چین

رستوران Zhen Bao

کسل هتل در دالیان چین

کسل هتل دالین چین

سالن‌های رستوران Collection

کسل هتل در دالیان چین

رستوران Royal Cellar

این هتل پریان هم اکنون به دیگر اعضاء مجلل و لوکس این گروه از جمله کاخ گریتی(Gritti)، ونیز، پرینس (Pince de galles) در پاریس و هتل SLS در بورلی هیلز پیوسته است.

پاول جیمز مدیر و مسئول بخش جهانی مجموعه لاکشری و هتل‌های لوکس W در این باره می‌گوید:

"ما از آغاز به کار این هتل غرق در هیجان و لذت هستیم. محل قرارگیری این هتل در شهر دالیان عالی است، چرا که از فرهنگی غنی برخوردار بوده  وبا  چشم اندازی تماشایی به اطراف  و در عین از حال و هوای مدرن خود آسودگی خاطر مهمانان را فراهم می‌کند"

کسل هتل در چین

اِدی تانگ (Edie Tang)، مدیر کل کَسِل هتل نیز در ادامه می‌افزاید:

"بسیار خرسندیم که درهای این هتل با شکوه را به عنوان اولین هتل از مجموعه هتل‌های لوکس در شهر دالیان به روی عموم می‌گشاییم. این مایه افتخار ماست که این سازه‌ی مجلل در شهر دالیان افتتاح شده، چیزی کاملاً متفاوت با دیگر نقاط چین. ما به دنبال فراهم کردن تجربه‌ای مدرن و جهانی از سیر و سفر برای مسافران و مهمانان خود هستیم و در عین حال می‌خواهیم با خدمات و سرویس دهی عالی، تجربه‌ی آنها از سفر به این نقطه را پربار و خاطره‌انگیزتر کنیم."

دالیان که در شمار یکی از 500 شهر برتر جهان از نظر زیست محیطی قرار دارد، به نام شهر باغ‌ها خوانده می‌شود. این شهر در شبه جزیره‌ی لیائونینگ (Liaonong) قرار گرفته و عنوان شهر داستان‌های عاشقانه را نیز از آن خود کرده است. از سوی دیگر بافت فرهنگی و تاریخی این شهر نیز غنی بوده و دارای موزه‌ها و آثار باستانی متعدد است. بخش‌هایی از آن  در فهرست میراث فرهنگی یونسکو نیز قرار دارند.

کسل هتل در چین

کسل هتل در چین

1 3

کسل هتل دارای 292 اتاق و 29 سوئیت لوکس است. مهمانان می‌توانند لذت زندگی در میان داستان‌های پریان را با 95 پوند برای هر شب به دست آورند، البته این قیمت برای اتاق‌های استاندارد این هتل تعیین شده است. البته اگر کسی هم مایل باشد مانند شاهزاده و شاهزاده خانم‌ها در این هتل اقامت داشته باشد، مانعی نیست. می‌توان در سوئیت‌های مجلل این هتل اقامت کرد که 12,698 پوند برای هر شب قیمت دارند.

کسل هتل در چین

کسل هتل در چین

این هتل به سرویس دهی عالی خود افتخار می‌کند، کارمندان این هتل همگی ملبس به لباس رسمی به همراه مدال‌های پرزرق و برق هستند تا واقعاً خاطره حضور در یک کاخ سلطنتی را برای مهمانان یادآوری کنند.

کسل هتل در چین

shahin zare
۰۴مهر

در قسمت اول انواع پاستا تقریباً با ۲۵ نوع پاستا تا حرف «O» آشنا شدید. در این قسمت هم با انواع دیگر پاستا ایتالیایی آشنا خواهید شد.

Penne


به‌طور کلی فقط با سس‌های غلیظ خوب از آب درمی‌آید. مانند گوشت، سبزیجات، خامه و یا سس‌هایی که پایه روغنی دارند.

 

Penne Mostaccioli

شکل سر قلم خطاطی را دارد و با انواع سس خوب می‌شود. شبیه همان پنه معمولی است تقریباً با اندازه‌ای متفاوت. خیلی وقت‌ها هم در سالاد استفاده می‌شود.



Pipe Rigate

شکلی منحنی و توخالی و حلزونی دارد و با سس‌های غلیظ سبزیجات و گوشت بسیار عالی می‌شود.

 

 

Pipette Rigate


این پاستا ظاهری کوچک‌تر از پاستای قبلی دارد و با سس‌های خامه‌ای و آن‌هایی که پایه روغنی دارند هماهنگ است.


Radiatori


این مدل پاستا فرم دار و لبه‌هایش شیاردار است. پختهٔ آن در کنارغذاهای گوشتی و سالاد و سوپ ترکیب خوبی است.

 

 

Ravioli

مربع شکل و به شبیه بالش است. و داخل آن با سس خاصی پرشده است. مثل سس گوشت، سس سبزیجات، سس پنیر و.. راویولی همچنین با سس گوجه تازه تهیه شده نیز سرو می‌شود. و با روغن و خامه و کره هم می‌تواند خوب باشد.

 

 

Reginette

ظاهر این پاستا پهن، تخت، و ربان شکل است. و لبه‌های آن کمی برجسته شده است. و شکل دار است. و ازلحاظ شباهت به لازانیا نزدیک است. اما عرض آن کمتر از عرض لازانیاست.


 

 

Riccioli

ظاهرش فرفری و گره‌خورده است. و می‌تواند گوشت، سبزیجات و پنیر را در فضای خود نگه دارد. برای سالاد هم می‌تواند مناسب باشد.

 

 

Rocchetti

 

 

پاستایی با قد و اندازه‌ای کوتاه که برای غذاهای گوشتی و سالاد مناسب است.
 

Rotelle

معروف به چرخ‌های کوچک که خیلی هم ایتالیایی نیست اما جزو پاستاهای پرطرفدار است. زیرا فرم و رنگ‌های مختلف آن همیشه جذاب بوده است.

 

 

Spaghetti

اسپاگتی یکی از محبوب‌ترین پاستاها در بین دیگر پاستاهاست. این نوع پاستا در بین امریکایی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و با هر سسی هم تقریباً جور درمی‌آید. آن را با سس درست‌شده از گوجه میل کنید تا از آن لذت ببرید.

 

 

Thin Spaghetti

اسپاگتی لاغر که بسیار شبیه ورمیشل هست خیلی نازک‌تر از اسپاگتی است. این نوع اسپاگتی هم با هر سسی هماهنگ است.

Tortellin

 لوله‌ای شده و سروته آن به هم چسبیده است. به‌طورمعمول تورتلینی را با آب‌گوشت و یا سس خامه سرو می‌کنند.

 

 

Tripolini

پاپیون‌های کوچک که برای سوپ و سالاد مناسب است. و ترجیحاً با سس‌های ساده و رقیق بهتر از سرو شود.

 

 

Vermicelli

ورمیشل معروف به کرم‌های کوچک. بسیار لاغرتر و نازک‌تر از اسپاگتی و نودلی مانند است. مناسب برای انواع سس و سوپ و سالاد.

 

Ziti
پاستای لوله‌ای شکل که بسیار مناسب برای سس‌های سنگین و غذاهایی که با گوشت سرو می‌شود. همچنین برای سالاد هم مناسب است.

هدف از آشنا کردن شما با انواع پاستا به این دلیل بود تا از این به بعد انتخاب های بهتری برای درست کردن انواع پاستا داشته باشید.

 


shahin zare
۰۴مهر

 

Oreo نوعی از شیرینی است به این شکل که دو عدد ویفر (شیرینی پنجره‌ای) شکلاتی، با خامه‌ای شیرین که بین آن‌ها پرشده به هم چسبیدند. این شیرینی، از سال ١٩١٢ که خود را معرفی کرده است تاکنون، بهترین فروش را در امریکا داشته است.

علامت تجاری شیرینی Oreo

بیسکوییت Oreo اولین بار توسط ( National Biscuit Company که امروزه به Nabisco معروف است) در سال١٩١٢ در کارخانه Manhattan، Chelsea تولید شد و توسعه پیدا کرد. بیسکوییت Oreo در ١٩٢١ به ساندویچ Oreo تغییر نام داد و در ١٩٢۴ طراحی جدیدی خود را معرفی کرد. اما در١٩۴٨ ساندویچ Oreo دوباره تغییر نام داد. این بار ساندویچ خامه‌ای Oreo؛ و تغییر نام دیگری در ١٩٧۴ اتفاق افتاد. این بار ساندویچ شکلاتی Oreo. شیرینیOreo مدرن توسط Porcello توسعه پیدا کرد. یکی از اقدامات او، ایجاد خط تولید شیر نی Oreoای بود که با شکلات سفید و شکلات تلخ پوشیده شده است.

ریشه‌یابی

ریشه اسم Oreo بر کسی آشکار نیست. اما نظریه‌هایی مبنی بر اینکه: از کلمهٔ فرانسوی Or به معنی طلا یا از کلمهٔ یونانی oreo به معنی زیبا، خوب برگرفته‌شده است وجود دارد. همچنین عده‌ای بر این باورند که اسم این شیرینی Oreo است چون کلمه‌ای کوتاه با تلفظی راحت می‌باشد.

 

 

وب‌سایت Oreo ی انگلیسی تفاوت‌های اندکی را در مواد اولیه نسبت به تولیدات امریکایی ارائه می‌دهد. برخلاف نسخهٔ امریکایی، شیرینی‌های Oreo ی اصل انگلیسی از پودر ( Whey نوعی پروتئین شیر) ساخته می‌شود که برای کسانی که از خوردن محصولات لبنی امتناع می‌کنند و همین‌طور گیاه‌خواران مناسب نیست.



شیرینی Oreo در سایزهای مختلفی تولید می‌شود. کوچک، معمولی و بزرگ. که سایز بزرگان در ١٩٧۴ به بازار آمد. که دو برابر خامه دارد. خامهٔ این شیرینی معمولاً با طعم‌هایی مثل کرهٔ بادام‌زمینی، شکلات، نعنا ارائه می‌شود. سایز بزرگ این شیرینی چیزی حدود ٢۵٠ کالری ١٣ گرم چربی دارد.

 

 

در او ریل ٢٠١١، Oreo نوع خاص و تازه‌ای از شیرینی‌های خود را با خامه‌ای آبی ارائه کرد. در تابستان ٢٠١١ شکل تازه‌ای از Oreo وارد بازار امریکا شد. سه عدد ویفر با دولایه خامه، که یکی از لایه‌ها خامهٔ شکلاتی و دیگری وانیلی بود.

 

 

این شیرینی نیز خود به تنهایی کاربرد زیادی در درست کردن انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها، بستنی، ترافل، چیزکیک و غیره دارد به نحوی که از پودر شدن قسمت بیسکوئیتی آن و طعم خاص آن استفاده های زیادی می‌شود. به عنوان مثال برای قسمت پایه و ترد چیزکیک که مخلوطی از بیسکوئیت و کره است ، از oreo استفاده می‌کنند.

 

shahin zare
۰۴مهر

چند ساختمان آن‌طرف تر از محوطه شلوغ اپل در کوپرتینو، مکانی است که کابوس و شکنجه گاه آیفون‌ها بنا شده است. اینجا همان جایی است که اپل محصولات جدید را برای انواع تست‌های سقوط، فشار، پیچش و ضربه راهی این لابراتوار می‌کند.



امروز اپل درب شکنجه گاه دستگاه‌های دیجیتالی خود را به روی خبرنگاران باز کرد. شاید تاکنون نمی‌دانستید، ولی اپل به ندرت چنین اقداماتی را در برنامه‌های خود قرار می‌دهد و تنها دلیلی که امروز رسانه‌ها توانستند به مرکز تست کیفیت فیزیکی آیفون‌ها راه پیدا کنند، جنجال‌های بسیاری است که در چند روز اخیر پیرامون خم شدن آیفون‌های 6 پلاس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

اپل چه در این بازدید و چه در اطلاعیه امروز خود تلاش کرده با توضیحانی قانع کننده «محکم بودن» آیفون 6 را به همگان اثبات کند. اپل همچنین در این اطلاعیه اظهار داشته که تاکنون تنها 9 نفر از خم شدن آیفون‌های 6 پلاس خود گلایه داشته و به این کمپانی مراجعه کرده‌اند.



آیفون 6 از بدنه ای آلومینیومی ساخته شده ولی در آن یک آلیاژ استیل/تیتانیوم نیز به کار برده شده است. این آلیاژ با فرمول خاصی از سوی خود اپل و به منظور مقاومت هر چه بیشتر آیفون تولید شده است. ولی مهم‌تر از آن اپل می‌گوید که آیفون 6 پس از طی کردن بیش از 100 تست فیزیکی در آزمایشگاه و همچنین گذراندن مدتی طولانی در دست بسیاری از کارمندان خود اپل به مشتریان رسیده است.

طبق گفته‌های اپل حدود 15 هزار عدد از هر آیفون 6 و آیفون 6 پلاس قبل از ورود به بازار تست شده‌اند. دن ریچو نائب رییس ارشد بخش مهندسی اپل در این باره می‌گوید که آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بیشترین تست‌ها را در میان دستگاه‌های ما داشته‌اند.



طبق گفته‌های خبرنگار The Verge اگرچه در آزمایشگاه اپل تست‌های بسیار سخت و خارج از حد معمول بر روی آیفون‌ها انجام می‌شود، با این حال ایده اصلی تست، ایجاد استرس‌ها و فشارهایی است که در زندگی معمول افراد بر روی یک اسمارت فون به وجود می‌آید؛ به عنوان مثال قرارگیری دستگاه در جیب و نشستن بر روی آن و سپس اندازه میزان تحمل خمش در آن‌ها.

دستگاه استفاده شده در یکی از تست‌های فشار دارای پدهای مختلفی است که به شکل پشت سر هم فشارهایی را بر دستگاه وارد می‌کند. دستگاه مشابه با این وسیله پیش‌تر در تست‌های فیزیکی مایکروسافت برای ایکس باکس وان نیز دیده شده بود.



اپل در مورد میزان وزن قابل تحمل آیفون‌های جدید اطلاعاتی ارائه نکرده بود، ولی در این دیدار میزان وزن قابل تحمل آیفون 6 را 25 کیلوگرم ذکر کرده است. چنین وزنی در وسط صفحه نمایش و به منظور ثبت میزان تحمل آیفون قبل از خم شدن قرار می‌گیرد. البته به نظر می‌رسد که آیفون 6 می‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند، ولی اپل جزئیات بیشتری را در این باره ارائه نکرد. ریچو در یک جواب کلی می‌گوید: «در مجموع اگر به میزان خاصی نیرو برای خم کردن آیفون یا هر اسمارت فون دیگری به کار ببرید، باعث تغییر شکل در آن خواهید شد.»



تست مهم دیگر به نام Sit Test یا تست نشستن معروف است که میزان فشار و استرس موجود بر دستگاه هنگام قرارگیری در جیب شما را شبیه سازی می‌کند. اپل اعلام کرده که در این تست بدترین سناریوی ممکن برای قرارگیری اسمارت فون در جیب شلوار بررسی می‌شود؛ بدین صورت که اسمارت فون در جیب پشتی یک شلوار تنگ جین قرار داشته باشد و فرد بر روی یک سطح سخت نیز بنشیند.

یکی از تست‌های دیگر نیز میزان پیچش دستگاه است که اپل این تست را نیز صدها بار انجام می‌دهد. ریچو البته اضافه می‌کند که این آزمایشگاه تنها مرکز تست آیفون‌ها نیست و مرکز اصلی تست در مقیاسی بسیار وسیع تر در چین و محلی که آیفون تولید می‌شود قرار گرفته است.



آخرین باری که اپل اجازه حضور رسانه‌ها در قسمت‌های خاص شرکت خود را صادر کرده بود به سال 2010 و مشکلات مربوط به آنتن دهی آیفون 4 بازمی‌گشت. در آن سال اپل گروه کوچکی از خبرنگاران را به اصطلاحا "بلک لب" خود راه داد تا از نزدیک شاهد تست آنتن دهی آیفون 4 باشند.

فیل شیلر در پایان به خبرنگاران می‌گوید: «همان‌طور که انتظار داشتیم، در استفاده معمول آیفون 6 بسیار به ندرت دچار خمیدگی می‌شود. در صورت بروز چنین مواردی و اگر کاربران فکر می‌کنند اتفاقی غیرمعمول برای دستگاه آن‌ها افتاده است می‌توانند به AppleCare یا Genius Bar مراجعه کنند تا نگاهی به دستگاه آن‌ها انداخته شود و اگر ببینیم که این اتفاق برای دستگاه غیرمعمول بوده، آن را تحت گارانتی تعویض خواهیم کرد.»

برای مشاهده تست شبیه‌سازی مقاومت آیفون 6 در جیب شلوار می‌توانید از این لینک ها (دانلودمشاهده) استفاده کنید. این ویدیوی کوتاه از آزمایشگاه اپل و توسط وبسایت The Verge ضبط شده است.

















shahin zare